Jak zachęcić klientów do zakupu?

przenośna kasa fiskalnaDuże sklepy, które działają w Polsce zazwyczaj działają jako sieci czy filie międzynarodowych koncernów. W tych punktach liczy się przede wszystkim zysk i możliwie jak największy utarg. W związku z tym sklepy wielkopowierzchniowe robią wszystko, aby ściągnąć do siebie klientów i zachęcić ich do zrobienia jak największych zakupów.

  • Pierwszym z czynników, które mają zachęcać do zakupów jest oferowanie szerokiego wachlarza towarów i produktów. Badania statystyczne wskazują, że klienci najbardziej lubią robić zakupy w dobrze zaopatrzonych sklepach, gdzie pod jednym dachem mogą kupić wszystko to co jest im potrzebne. Markety starają się więc oferować jak najszerszy wybór produktów. Oferowany jest szeroki wybór warzyw i owoców, które klienci sami warzą za pomocą wag wyposażonych w monitory dotykowe. Można znaleźć szerokie wybór konserw, słodyczy, nabiału, artykułów pszennych itp.
  • Drugim czynnikiem, który skłania klientów do robienia zakupów akurat w tym, a nie innym miejscu jest cena. Duże sklepy, dzięki temu, że kupują bardzo duże ilości towarów i produktów mogą zaoferować swoim klientom niższe ceny niż np. osiedlowe sklepiki. Okazuje się, że przy większych zamówieniach można wynegocjować znacznie niższą cenę. Na terenie marketów często organizowane są także różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach których można kupić wybrane artykuły w najbardziej korzystnych cenach.
  • Trzecim z czynników, które decydują o wyborze ulubionego sklepu jest szybkość obsługi. Żaden klient nie lubi długiego czekania w kolejkach. W związku z tym często sklepy mają przenośne kasy fiskalne, dzięki czemu można uruchomić dodatkowe stanowiska kasowe. Można także płacić kartą, dzięki temu, że przy każdej kasie znajdują się czytniki kart magnetycznych.

Dodaj komentarz