Public Relations i Social Media

public relations i social mediaCzym byłyby dzisiejsze media bez zespołów dbających o wizerunek osób publicznych i przedsiębiorstw? Pierwszym hasłem, które przychodzi na myśl, gdy zaobserwujemy skandal w życiu gwiazd czy polityków jest PR.

Public relations to kształtowanie stosunków z otoczeniem. Propozycja niezbędna dla każdego publicznego podmiotu. Niestety, z takich usług nie każdy chce korzystać. Przez tę niechęć i ignorancję możemy obserwować kryzysy jak w przypadku Weroniki Marczuk czy narzeczonej Roberta Janowskiego. Tego wszystkiego dało się uniknąć – wystarczyło dobrze pokierować swoim wizerunkiem.

Inny, coraz bardziej popularny, sposób utrzymywania więzi, kreowania i ocieplania wizerunku oraz, w ostatecznym rozrachunku, zwiększenia popytu na oferowane towary czy usługi, to social media, czyli media społecznościowe. Całość działań polega na wykorzystywaniu mediów, które przekształcają komunikację w interaktywny dialog. Dzięki temu na każdy kryzys można bardzo szybko zareagować, a wręcz mu zapobiec. Świetnym przykładem jest działanie potentata w tej dziedzinie, czyli firmy Socjalizer, która tak szybko i błyskotliwe wyszła z kryzysu, że przyczyniła się do jeszcze większego wzbudzenia zaufania swojego podopiecznego. Mowa o parze, która długo czekała na przeniesienie numeru do Play i w ramach wyrażenia swojego niezadowolenia umieściła na Facebooku zdjęcie z niepochlebnym napisem na kartce. Reakcja była ekspresowa, a w jej efekcie rzecznik marki wykorzystał tę samą formę przekazu i sfotografował się na tle punktu Play z napisem na kawałku kartonu, który głosił, że numer został już przeniesiony, a za długi czas oczekiwania operator przeprasza.

Jak widać, inwestowanie w wizerunek opłaca się i to bardzo. Zapobieganie kryzysom, wychodzenie z nich obronną ręką, utrzymywanie dobrego i ciepłego wizerunku oraz uświadamianie o istnieniu są świetną, długofalową inwestycją.

Dodaj komentarz